Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Καμπανάκι από την «Καλλιστώ» για τις κλιματικές αλλαγές.


Ξύπνιες οι αρκούδες τον χειμώνα.
Οι κλιματικές αλλαγές φαίνεται πως αρχίζουν να επηρεάζουν την άγρια ζωή στη Νότια Ευρώπη, θέτοντας σε αμφισβήτηση ακόμα και τον χειμέριο λήθαργο της καφέ αρκούδας. Ηδη, επτά από τις έντεκα αρσενικές αρκούδες της Βόρειας Πίνδου που έχουν ραδιοσημανθεί από την περιβαλλοντική οργάνωση «Καλλιστώ» και παρακολουθούνται στο πλαίσιο προγράμματος, παρέμειναν ενεργές καθ’ όλη τη διάρκεια του ήπιου περασμένου χειμώνα.
Σύμφωνα με τον επιστημονικό υπεύθυνο της οργάνωσης, Γ. Μερτζάνη, αυτό σημαίνει ότι είτε δεν κοιμήθηκαν καθόλου, είτε είχαν διακεκομμένο λήθαργο, ανάλογα με τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας. Χαρακτηριστικό είναι το πρωτοφανές γεγονός της θανάτωσης αρκούδας σε τροχαίο, που έγινε στην Ελάτη Τρικάλων στα μέσα Ιανουαρίου, εποχή που φυσιολογικά τα ζώα αυτά βρίσκονται σε χειμέριο λήθαργο.
«Είναι κάτι που συναντάμε πρώτη φορά στα τρία χρόνια του προγράμματος ραδιοπαρακολούθησης. Πρέπει να συγκρίνουμε το φαινόμενο με τα δεδομένα άλλων περιοχών με παρόμοιες καιρικές συνθήκες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, για να συναγάγουμε ασφαλή συμπεράσματα», είπε στο «Εθνος» ο κ. Μερτζάνης.
Σύμφωνα με την έρευνα της οργάνωσης, σε ένα δείγμα 24 ραδιοσημασμένων αρκούδων στην περιοχή της Εγνατίας Οδού για το διάστημα 2006-2008, η μέση διάρκεια φωλεοποίησης και άρα χειμέριου ύπνου για την αρκούδα είναι 83 μέρες. Το μίνιμουμ ύπνου για ορισμένες από αυτές τον περασμένο χειμώνα ήταν μόλις 20 μέρες.
Τη δέσμευση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη γρήγορη ολοκλήρωση της εγκατάστασης του νέου φράχτη στα 45 χιλιόμετρα του βιότοπου της αρκούδας κατά μήκος της Εγνατίας Οδού έλαβαν οι εκπρόσωποι των οργανώσεων «Αρκτούρος» και «Καλλιστώ» κατά τη διάρκεια πρόσφατης σύσκεψης στην Αθήνα.
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η άμεση τοποθέτηση ενισχυμένου φράχτη στα 10 χιλιόμετρα (5+5 εκατέρωθεν) που απομένουν, με όλες τις προδιαγραφές που έθεσαν οι οργανώσεις, αλλά και η δοκιμαστική στέψη του ήδη τοποθετημένου φράχτη με αντίστροφη κλίση και αγκαθωτό σύρμα. Παράλληλα, θα εξεταστεί η τοποθέτηση περίφραξης και στους κάθετους άξονες και ειδικά στον Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, όπου συνέβησαν τα 80 από τα 10 ατυχήματα του 2009. Τέλος, θα διαμορφωθεί με φυτευτικό υλικό τα τεχνικά περάσματα για να γίνουν ελκυστικότερα για τις αρκούδες.

ΠΗΓΗ: "ΕΘΝΟΣ" 19/4/2010

Κυριακή, 18 Απριλίου 2010

Πέμπτη, 15 Απριλίου 2010

Απελευθέρωση σπάνιου Ήταυρου στο Εθνικό Πάρκο Αμβρακικού!


Το πρωινό της Κυριακής 18 Απριλίου, έχει προγραμματιστεί να γίνει η απελευθέρωση από το Ελληνικό Κέντρο Περίθαλψης Αγρίων Ζώων (ΕΚΠΑΖ), ενός Ήταυρου (Botaurus stellaris) στον πυρήνα του Εθνικού Πάρκου Υγροτόπων Αμβρακικού. Συγκεκριμένα, θα απελευθερωθεί ένα αρσενικό άτομο που βρέθηκε χτυπημένο στη Σαλαμίνα. Ήταν τραυματισμένο στο πόδι και η περίθαλψή του στο Ελληνικό Κέντρο Περίθαλψης Αγρίων Ζώων για περίπου ενάμιση μήνα περιλάμβανε απλή ξεκούραση και καλή διατροφή.Όπως αναφέρει η Βιολόγος του Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Αμβρακικού Κατσικάτσου Μαρία, η απελευθέρωση του Ήταυρου στον υγρότοπο του Φιδόκαστρου, πλησίον των Κρατικών Κυπρινοτροφίων, είναι πολύ σημαντική καθώς είναι η πρώτη που θα λάβει χώρα μετά την ανακήρυξη της περιοχής ως Εθνικού Πάρκου Υγροτόπων Αμβρακικού. Εξάλλου ο Ήταυρος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το Φορέα Διαχείρισης καθώς αποτελεί το χαρακτηριστικό σύμβολό του, μιας και αυτός ο σπάνιος ερωδιός μπορεί να διαχειμάζει και σε άλλες υγροτοπικές περιοχές της Ελλάδας (Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Δυτική Πελοπόννησο και Ανατολική Στερεά), όμως μόνο στους καλαμώνες του Αμβρακικού έχει επιβεβαιωθεί η σταθερή παρουσία του είδους κατά την εποχή αναπαραγωγής!

Σπάνιο είδος
Επιπλέον, τα μοναδικά χαρακτηριστικά του συνθέτουν την γοητευτική όσο και μυστηριώδη παρουσία του στους γλυκόβαλτους της περιοχής. Συγκεκριμένα ο Ήταυρος είναι ένας μεγαλόσωμος ερωδιός (μήκους 69-81 εκατοστά) με χοντρό λαιμό και παράξενο περπάτημα, καθώς οι πατούσες του σέρνονται πίσω από το σώμα του. Η όψη του δεν είναι αυτή η λεπτεπίλεπτη και ευαίσθητη όψη, που έχουμε συνηθίσει από τους τσικνιάδες, αλλά είναι πιο ρωμαλαίος με κοντά πόδια και αποχρώσεις καφέ έως πυρόξανθο, όπως είναι και το αγαπημένο του ενδιαίτημα οι εκτεταμένοι καλαμώνες. Είναι είδος κρυπτικό και όταν τρομάξει στέκεται ακίνητος με το ράμφος προς τα πάνω σε ευθεία με το σώμα. Η στάση του αυτή δημιουργεί μια πολύ πετυχημένη παραλλαγή ανάμεσα στα καλάμια, όπου διακρίνεται με μεγάλη δυσκολία.Η φωνή του είναι βραχνή και ακούγεται το χάραμα ή το σούρουπο. Είναι χαμηλόσυχνη και για αυτό ακούγεται σε απόσταση 5 χιλιομέτρων. Εκπνέει σαν απόμακρη κόρνα πλοίου και τροφοδοτεί θρύλους και παραμύθια. Τον αποκαλούν το «θεριό του βάλτου» λόγω του απόμακρου μουγκρίσματός του που δεν εντοπίζεται εύκολα. Botaurus από το «Βους» και «Ταύρος», στα ελληνικά γράφεται με ‘Ηττα. Το άλλο του όνομα είναι τρανομουγκάνα, που εμπνέεται από τη φωνή του, η οποία μοιάζει με μουγκανητό και ακούγεται δυνατά, μακρυά.Ο Ήταυρος έχει μοναχική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια του έτους. Βρίσκεται με τα άλλα άτομα του είδους, μόνο σε περιόδους αναπαραγωγής. Εκείνη την εποχή φτιάχνει χαρέμια και επικράτειες. Είναι είδος πολυγαμικό, κάθε αρσενικό προστατεύει και διεκδικεί την επικράτειά του. Η φωλιά του είναι μια πλατφόρμα από καλάμια στο επίπεδο του πλημμυρισμένου νερού.«Ας ελπίσουμε ότι ο Ήταυρος που θα απελευθερωθεί, να βρει τις ιδανικές συνθήκες και την προστασία που δικαιούται, προκειμένου να δυναμώσει αρκετά για να συνεχίσει το ταξίδι του ή και γιατί όχι να παραμείνει κοντά μας, εμπλουτίζοντας τον πληθυσμό που διαβιεί και αναπαράγεται στη περιοχή” σημειώνει, κλείνοντας την αναφορά της, η κυρία Κατσικάτσου.

Τετάρτη, 14 Απριλίου 2010

ΚΩΔΙΚΑΣ ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΚΥΝΗΓΟΥ

Tο Κυνήγι και οι κυνηγοί
Το κυνήγι είναι μια πανάρχαια δραστηριότητα, που γεννήθηκε μαζί με τον άνθρωπο στην αυγή της δημιουργίας του ορατού κόσμου που μας περιβάλλει. Είναι δραστηριότητα αγάπης προς τη φύση και δεν αποτελεί μόνο αποδεκτή πράξη αποκόμισης τροφής από αυτή, αλλά και έναν αυθεντικό τρόπο για να μπορέσει ο σύγχρονος άνθρωπος να συνομιλήσει μαζί της, να συνδεθεί με την ύπαιθρο, να την αγαπήσει και να στρατευτεί συνειδητά στην υπόθεση της υπεράσπισης της ακεραιότητάς της.Αν το κυνήγι διεξάγεται με τους όρους αειφορίας και σύνεσης που πρέπει, αποτελεί και έναν τρόπο αντίστασης στην αποξένωση του σύγχρονου ανθρώπου από το φυσικό περιβάλλον και όχι εκτόνωσης των όποιων «βάρβαρων» ενστίκτων μπορεί να κρύβει ο καθένας μέσα του. Η κυνηγετική δραστηριότητα, κάτω από αυτές τις συνθήκες, θα μπορούσε να συνοδεύει την εξέλιξη του ανθρώπου αρμονικά και καθοριστικά σε μια συνέχιση της ζωής, όπως συμβαίνει άλλωστε εδώ και εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια.
Όποιος κρατάει ένα όπλο δεν είναι και ταυτόχρονα κυνηγός.Ο κυνηγός που σέβεται τον εαυτό του θα πρέπει να σέβεται ανάλογα τους συγκυνηγούς του καθώς και τους ανθρώπους που εργάζονται ή απολαμβάνουν με όποιο τρόπο επιλέγει ο καθένας τη φύση. Το κυνήγι διεξάγεται με κανόνες, ορισμένους από τους οποίους έχει θεσπίσει η πολιτεία με νόμους και διατάγματα.Όσοι δεν τους τηρούν λέγοντε Λαθροθήρες και οπλοφόροι και είναι παράνομοι και διώκοντε ποινικά.Υπάρχουν όμως και κάποιοι κανόνες που σχετίζονται με το σεβασμό μεταξύ των ανθρώπων αλλά και την «αθλητική» δεοντολογία από την οποία οφείλει να διακατέχεται ο κυνηγός. Εμείς, ως λάτρεις των παραδόσεων και των εθίμων μας θα πρέπει να τους τηρούμε απαρέγκλιτα και να προσπαθούμε να τους κάνουμε γνωστούς στην κυνηγετική και μη οικογένεια.Βέβαια στους περισσότερους κυνηγούς είναι γνωστοί, ίσως, στους νέους όμως, που τώρα αρχίζουν τα πρώτα βήματα, δεν θα έβλαπτε να τους γνωρίζουν.

Ορισμένοι από τους κανόνες αυτούς που δεν περιλαμβάνονται στην νομοθεσία μας είναι γνωστοί ως «άγραφοι νόμοι του κυνηγιού» και είναι οι πιο κάτω :
1. Η φύση ανήκει σε όλους, δεν είναι προσωπική μας ιδιοκτησία.
2. Στη φύση θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι είμαστε φιλοξενούμενοι και θα πρέπει να συμπεριφερθούμε όπως αρμόζει σε κάποιον που μας φιλοξενεί.
3. Δεν καταστρέφουμε δέντρα, πηγές, διαβάσεις, φυτά.
4. Η φύση είναι συχνά χώρος εργασίας ορισμένων συνανθρώπων μας και θα πρέπει να τους σεβόμαστε.
5. Απαγορεύεται δια νόμου η κοπή δέντρων και θάμνων, αν δεν υπάρχει ειδική άδεια. Τα ξύλα που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να είναι μόνο σπασμένα υπολείμματα θάμνων.
6. Ο νέος κυνηγός σέβεται τον παλιό κι ακούει τις συμβουλές του κι ας νοιώθει τον εαυτό του πιο αξιότερο από εκείνον.
7. Δεν ανάβουμε φωτιές, από τις οποίες υπάρχει έστω και η παραμικρή πιθανότητα να επεκταθούν στην ύπαιθρο και αν το κάνουμε, πριν τις εγκαταλείψουμε βεβαιωνόμαστε ότι δεν θα αναζωπυρωθούν. Οι φωτιές στην ύπαιθρο επιτρέπονται μόνο κάτω από ειδικές προϋποθέσεις και άδειες κ εάν τις ανάβουμε ανεξέλεγκτα κινδυνεύουμε να βρεθούμε κατηγορούμενοι.
8. Δεν κυνηγάμε μέσα σε καλλιέργειες, στις οποίες ενδέχεται να κάνουμε ζημιά και δεν επιτρέπουμε ούτε στα σκυλιά μας την είσοδο. Αποφεύγουμε προστριβές και διαμάχες με κυνηγούς, αγρότες και συνανθρώπους μας, που βρίσκονται μαζί με μας στην ύπαιθρο,αποδεικνύουμε ότι είμαστε άνθρωποι με ανώτερο ήθος και παιδεία.
9. Δεν πλησιάζουμε ποτέ τα αιγοπρόβατα, ιδιαίτερα αν έχουμε μαζί μας κυνηγόσκυλα.Συχνά τα ποιμενικά σκυλιά είναι εκεί κοντά έτοιμα να υπεραπισθούν το κοπάδι και συνήθως με άγριες διαθέσεις προς τα κυνηγόσκυλα μας κ εμάς.Εάν απομακρυνθούμε έγκαιρα δεν θα συμβεί τίποτα.
10. Δεν πυροβολούμε ποτέ κοντά σε κατοικίδια ή στους ανθρώπους που εργάζονται ή βρίσκονται στην ύπαιθρο.
11. Δεν πυροβολούμε για κανένα λόγο είδη της άγριας πανίδας των οποίων απαγορεύεται το κυνήγι και έτσι να κατηγορούμαστε ως δολοφόνοι της φύσης. Σκεφτόμαστε πάντα στο τι κάνουμε στην φύση! Μαθαίνουμε καλά τη συμπεριφορά των θηραμάτων κ χρησιμοποιούμε το κατάλληλο φυσίγγιο για κάθε θήραμα.
12. Δεν πυροβολούμε ποτέ θήραμα που μπορεί να πέσει σε μέρος που δεν θα μπορούμε να το πάρουμε ή να δημιουργήσουμε ζημιά, όταν θα προσπαθήσουμε να το πάρουμε.
13. Δεν παίρνουμε ποτέ καρπούς από τις καλλιέργειες παρά μόνο αν μας τους προσφέρουν. Τίποτα στην φύση δεν είναι εγκατελειμένο. Η απουσία του ιδιοκτήτη την στιγμή που εμείς κυνηγάμε δεν σημαίνει ότι η περιουσία του είναι στη δική μας διάθεση.
14. Δεν πυροβολούμε ποτέ ακίνητο θήραμα. Πουλιά που κάθονται ή ζώα που τρέφονται ή πίνουν νερό, είναι χωρίς άμυνα, ο θάνατός τους δεν είναι αποτέλεσμα θήρας, αλλά δολοφονία.
15. Δεν πυροβολούμε ποτέ σε απόσταση μεγαλύτερη από το βεληνεκές του όπλου μας.
16. Δεν κινούμαστε ποτέ κοντά σε κυνηγό που κυνηγά με σκυλιά φέρμας.
17. Αν βρεθούμε σε καρτέρι όπου βρίσκεται άλλος κυνηγός ή συναντηθούμε με κάποιον στο βουνό, αδειάζουμε το όπλο σε ένδειξη σεβασμού.
18. Δεν ρυπαίνουμε τη φύση με πλαστικά, κάλυκες, μπουκάλια και δεν αφήνουμε στο πέρασμά μας οποιαδήποτε άλλο μαρτύριο του σύγχρονου καταναλωτισμού. Μαζεύουμε πάντα τους άδειους κάλυκες, βοηθώντας έτσι το περιβάλλον (αλλά κ δεν προδίδουμε τα καλά καρτέρια μας σε άλλους!).
19. Σεβόμαστε πάντοτε τους υπερήλικες κυνηγούς και τους παρέχουμε προτεραιότητα σε τόπο και σε θήρα.
20. Η ευγένεια και η συγκατάθεση πρέπει να είναι η αρχή μας διότι αυτές χαρακτηρίζουν τον πολιτισμένο άνθρωπο – κυνηγό.Ανταλλάσουμε έναν χαιρετισμό με συνάδελφο κυνηγό,αγρότη,τσοπάνη,ξυλοκόπο,ορειβάτη που συναντάμε στην εξοχή.Μας ενώνει η ζωή στην φύση δεν μας χωρίζει. Κι ο πιο ασήμαντος που θα ανταμώσεις μπορεί να σου σώσει τη ζωή.Να το θυμόμαστε αυτό πάντα!
21. Η συμπεριφορά μας απέναντι στο νεκρό θήραμα θα πρέπει να είναι τιμητική, όπως αξίζει σε έναν άξιο αντίπαλο. Σεβόμαστε το θήραμα και δεν το μετατρέπουμε σε παιχνίδι παιδιών και σκύλων,ούτε το σύρουμε,το κλωτσάμε,το ντροπιάζουμε.Ένα πράσινο κλωναράκι από ένα θάμνο ή δέντρο στο στόμα του δείχνει τον σεβασμό μας στον άξιο αντίπαλο μας. Τρώμε πάντοτε το κρέας των θηραμάτων μας.
22. Αν αντιληφθούμε κάποιο θήραμα να πέφτει μακριά από τον κυνηγό που το πυροβόλησε, θα πρέπει να τον ενημερώσουμε και να τον βοηθήσουμε να το βρει. Προσπαθούμε πάντα να βρούμε το θήραμα και εάν έχουμε κυνηγετικό σκύλο προσφερόμαστε να το ψάξουμε με το σκύλο μας.Τέτοιες ενέργειες βοηθούν την φύση και συχνά αναπτύσουν φιλίες. Δεν σπαταλάμε ποτέ το θήραμα για αυτό δεν πυροβολούμε ποτέ σε απόσταση μεγαλύτερη από το δραστικό βεληνεκές του όπλου μας.Δεν κινούμεθα ποτέ κοντά σε άλλον κυνηγό που κυνηγά με σκυλιά φέρμας δημιουργώντας πρόβλημα στον ίδιο και σε εμάς,είναι επικίνδυνο και για τους δυο μας.
Σε ό,τι αφορά τα ανιχνευόμενα θηράματα, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτά βρίσκονται στην διάθεση του ιδιοκτήτη του σκύλου και είναι γνωστό ότι το θήραμα ανήκει σ’ αυτόν που πρώτος θα το θηρεύσει. Το τραυματισμένο θήραμα είναι επίσης στη διάθεση αυτού που το τραυμάτισε πρώτος και εάν το φονεύσουμε εμείς θα πρέπει να το παραδώσουμε στον κυνηγό που το είχε τραυματίσει. Εκείνος πρέπει να μας επιστρέψει, ως δείγμα ευχαριστίας, τα φυσίγγια που χρησιμοποιήσαμε για να το καταβάλουμε.
23. Ο τόπος του κυνηγίου ανήκει σ’ αυτόν που τον οριοθέτησε πρώτος. Το καρτέρι, η περιοχή κυνηγίου λαγού και αγριόχοιρου ανήκουν σ’ αυτούς που βρέθηκαν πρώτοι εκεί και δεν επιτρέπεται να παρεμβληθούμε. Δεν επιτρέπεται να εισερχόμαστε στην περιοχή που έχουν «κλείσει» παρέες που κυνηγούν λαγό ή αγριόχοιρο, αν κυνηγάμε πουλιά. Τα σκυλιά μας και οι πυροβολισμοί μας θα χαλάσουν το κυνήγι μιας ολόκληρης παρέας.
24. Αν βρεθούμε κοντά σε καρτέρι που βρίσκεται άλλος κυνηγός, αδειάζουμε πάντα το όπλο, σε ένδειξη σεβασμού και φυσικά δεν πυροβολούμε ποτέ τα πουλιά που περνούν από κει, αλλά αντίθετα ψάχνουμε για έναν άλλο χώρο αρκετά μακριά από τον συνάδελφο μας.Δεν δημιουργούμε ποτέ άσχημες καταστάσεις,ίσως ο συνάδελφος μας προτείνει να μείνουμε εκεί κοντά του εάν κρίνει ότι ο χώρος είναι αρκετός και ασφαλής για να κυνηγήσουμε παρέα.
25. Σε περίπτωση που θα βρούμε αδέσποτο κυνηγόσκυλο θα πρέπει άμεσα να ειδοποιήσουμε το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα,τον Θηροφύλακα και τον τοπικό κυνηγετικό σύλλογο. Μόνο τότε μπορούμε να φέρουμε το κυνηγόσκυλο μαζί μας χωρίς να κατηγορηθούμε για κλοπή.
26. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ το όπλο μας για να στηριχθούμε πάνω του ή σαν μπαστούνι για να ερευνήσουμε κάποιο θάμνο.Δεν προσφέρουμε ποτέ το όπλο με στραμμένη την κάννη προς τον συνάδελφό μας,όχι μόνο για τον μεγάλο κίνδυνο που υπάρχει να κάνουμε δυστήχημα, αλλά και γιατί αυτό απαιτεί η "ευγένεια των όπλων" και έτσι προάγουμε το κυνήγι.Ποτέ δεν συνομιλούμε με συνάνθρωπό μας, έχοντας το όπλο μας γεμάτο.
27. Θυμόμαστε πάντα ότι κανένα όπλο δεν είναι επικίνδυνο,επικίνδυνος είναι μόνο ο άνθρωπος που το χρησιμοποιεί.Πάντα διατηρούμε σε καλή λειτουργία το όπλο μας.
28. Δίνουμε πάντα τον καλύτερο εαυτό μας σε συνάδελφο που του έτυχε κάτι στον κυνηγότοπο και βοηθούμε όσο μπορούμε.Μπορεί να βρεθούμε μια άλλη φορά εμείς στην θέση του.
29. Δεν συγχέουμε ποτέ την ποσότητα με την ποιότητα στο κυνήγι! Όποιος καρπώνεται περισσότερα θηράματα δεν είναι και ο καλύτερος κυνηγός.
30. Όταν οι κακές καιρικές συνθήκες κάνουν το θήραμα να μην μπορεί να αμυνθεί και καθιστούν το κυνήγι μια απλή διαδικασία εκτέλεσης,αποφεύγουμε να κυνηγάμε. Αντίθετα,βοηθάμε πάντοτε όσο πιο πολύ μπορούμε,κάθε άγριο ζώο να επιβιώσει μέσα σε αντίξοες συνθήκες,παρέχοντας τροφή και προστασία.
31. Δείχνουμε σεβασμό στις πινακίδες,ποτέ δεν τις τουφεκάμε. Όσοι τις μετατρέπουν σε στόχους, κάνουν μια ανόητη πράξη, που επιπλέον μπορεί να τους κοστίσει ακριβά από τον νόμο αλλά με την πράξη τους αυτή ντροπιάζουν και την κυνηγετική οικογένεια. Παρομοίως αποφεύγουμε να τουφεκίσουμε προς τα καλώδια του ηλεκτρικού και του τηλεφώνου αφού μια βολή αρκεί, για να γίνει ζημιά.
32. Συμμετέχουμε όσο περισσότερο στα κυνηγετικά δρώμενα και είμαστε πάντα ενημερωμένοι κυνηγοί. Ενημερώνουμε φίλους και γνωστούς για διάφορα θέματα που ενδιαφέρουν το κυνήγι. Συμμετέχουμε στα δρώμενα του κυνηγετικού συλλόγου όπου ανήκουμε.Εάν θηρεύσουμε δαχτυλιωμένα πουλιά,επιστρέφουμε τα δαχτυλίδια που βρίσκουμε και αφαιρούμε από τα πουλιά στον Κυνηγ.Σύλλογο ή Δασαρχείο,παρέχοντας τις περισσότερες δυνατές πληροφορίες για τον τόπο κ χρόνο θήρευσης.
33. Συμπληρώνουμε πάντα προσεκτικά τα σχετικά ερωτηματολόγια του προγράμματος ΑΡΤΕΜΙΣ.
34. Συμμετέχουμε ενεργά στη μάχη ενάντια στη λαθροθηρία
Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι κατά τη διάρκεια κυνηγίου αγριογούρουνου, λαγού, μπεκάτσας και ορτυκιού, οι κυνηγοί υποχρεούνται να φέρουν στον κορμό του σώματός τους ένδυμα φωσφορίζοντος χρώματος πορτοκαλί (αποκλειόμενης απλής λωρίδας), ορατό από κάθε οπτική πλευρά, προς αποφυγή ατυχημάτων.Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί κατά την διάρκεια αυτών των κυνηγετικών εξορμήσεων!

ΠΗΓΗ: www.fisi.tv

Δευτέρα, 12 Απριλίου 2010

Μέλι και παστέλι για τις αρκούδες του Νυμφαίου.


Μέλι και παστέλι «έβρεξε» στο Νυμφαίο για τις δεκατρείς αρκούδες που ζουν στο Περιβαλλοντικό Κέντρο του «Αρκτούρου» στην ορεινή Φλώρινα, σε μια συμβολική κίνηση για την προστασία της αρκούδας.Ένα γιγαντιαίο παστέλι είκοσι μέτρων, που παρασκευάστηκε από τη Λέσχη Ελλήνων Αρχιμαγείρων και έχει μπει ήδη στο βιβλίο Γκίνες, 50 γλυπτά αρκουδάκια από μέλι και 14 μεγάλα μπισκότα μελιού και βουτύρου που παρασκεύασε ο σεφ - ζαχαροπλάστης Στέλιος Παρλιάρος, προσφέρθηκαν στις αρκούδες που ξύπνησαν από τη χειμερία νάρκη.«Οι αρκούδες μαζεύτηκαν στην περίφραξη από νωρίς. Μύρισαν από μακριά τη μυρωδιά του μελιού που αποτελεί μια από τις πιο αγαπημένες τροφές τους. Περίμεναν με ανυπομονησία αλλά ευτυχώς δεν μάλωσαν αφού οι ποσότητες ήταν μεγάλες και υπήρχαν άφθονα γλυκά για όλες τους» λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η υπεύθυνη επικοινωνίας της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης, Βάσω Πετρίδου.Προσθέτει δε, η σημερινή εκδήλωση είχε έναν συμβολικό χαρακτήρα. «Οφείλουμε να προσφέρουμε μια γλυκιά ζωή σε αυτά τα αιχμάλωτα ζώα που έχουν κακοποιηθεί και έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον άνθρωπο σε ζωολογικούς κήπους ή σε τσίρκο, ώστε να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος για την προστασία των ελεύθερων αρκούδων» τονίζει χαρακτηριστικά. Σημειώνει πάντως ότι δεν πρέπει ποτέ να ταϊζουμε αρκούδες που πλησιάζουν σε κατοικημένες περιοχές γιατί μπορεί να συνηθίσουν να αναζητούν το ανθρώπινο χέρι για να τις θρέψει ενώ η φύση έχει προβλέψει να αναζητούν μόνες την τροφή τους.


Τρίτη, 6 Απριλίου 2010

ΕΤΑΝΑΜ: Βανδαλισμός σε πλωτό Σταθμό Μέτρησης Φυσικοχημικών Παραμέτρων στον Αμβρακικό.

«Μέσα σε χρονικό διάστημα τριών μηνών από την ολοκλήρωση του προγράμματος «Διαχείριση, αναβάθμιση και αποκατάσταση του διεθνούς σημασίας Υγροτόπου Αμβρακικού το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Χ.Μ. Ε.Ο.Χ. και το ΥΠΟΙΟ και συγκεκριμένα μετά από την εγκατάσταση των τεσσάρων σταθμών μέτρησης Φ/Χ παραμέτρων για τον έλεγχο της ποιότητας των νερών του Αμβρακικού και την πρόληψη ανοξικών φαινομένων, εμφανίστηκε το πρώτο κρούσμα βανδαλισμού από αγνώστους», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Δ/ντής της ΕΤΑΝΑΜ ΑΕ ΟΤΑ Γ. Άρμπυρος, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
(30/3/2010)
«Ένας εκ των τεσσάρων σταθμών ο οποίος είχε τοποθετηθεί στην περιοχή της Βόνιτσας, στο ακρωτήριο Γελάδα και πλησίον μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας, υπέστη σοβαρότατες ζημιές από κάποιους οι οποίοι πιθανότατα ενοχλήθηκαν από την ύπαρξη και λειτουργία του εν λόγω σταθμού και την καταγραφή δεδομένων που αφορούν την ποιότητα των νερών.
Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι οι σταθμοί αυτοί καταγράφουν ταχύτητα ρευμάτων, επίπεδα οξυγόνου, θερμοκρασία, αγωγιμότητα, χλωροφύλλη-α, νιτρικά καθώς και μετεωρολογικά δεδομένα.
Ενέργειες σαν και αυτή υποσκάπτουν τις προσπάθειες που καταβάλλονται όλο αυτό το διάστημα τόσο από τις τοπικές αρχές όσο και από φορείς όπως οι αλιευτικοί σύλλογοι, η ομοσπονδία αλιέων, ο Φ.Δ.Υγροτόπων Αμβρακικού και η ΕΤΑΝΑΜ ΑΕ ΟΤΑ και στρέφονται εναντίον της ποιότητας ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, της διασφάλισης της ποιότητας των νερών και της διαφύλαξης των ιχθυαποθεμάτων του Αμβρακικού κόλπου. Η ΕΤΑΝΑΜ ΑΕ ΟΤΑ κατέγραψε το συμβάν και ενημέρωσε σχετικά τις Ν.Α. Άρτας και Πρέβεζας προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες νόμιμες διαδικασίες.
Κλείνοντας θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους κατοίκους της περιοχής μας για ακόμη μία φορά ότι στόχος του προγράμματος αυτού είναι η αποκατάσταση των βασικών λειτουργιών του οικοσυστήματος του Κόλπου και η προστασία των εισοδημάτων όσων εξαρτώνται από αυτό».

ΠΗΓΗ: www.ixotisartas.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...